Piltmenüü

Oleme ühinenud haridusprogrammiga "Ettevõtlik Kool"

Programmi rahastab Euroopa Sotsiaalfond

Projekti Pärnumaa koordinaator: Pärnumaa Ettevõtlus- ja Arenduskeskus

 

Tervist edendav kool

Targalt internetis

 

Eesti üks suurimaid keskkonnakampaaniaid “Küünlaümbriste jaht” alustas koos oma sõsaraktsiooniga “Patareijaht” uut ja sedapuhku viiendat hooaega. Mõlema aktsiooni eesmärgiks on suurendada laste keskkonnateadlikkust ning õpetada neile jäätmete sortimise ja taaskasutuse olulisust. Lisaks muudame üheskoos ka keskkonda puhtamaks. Täpsem info klassijuhatajalt

Mis on sel aastal teistmoodi?


Põhiolemuses on hooajal 2017/2018 võrreldes varasemaga sama. Mõned muudatusel sel aastal siiski on:
  • Kampaania algus on hilisem ning sellest tingitult ka olulised kuupäevad
  • Kogutud patareid tuleb ise Kuusakoski teeninduspunkti tuua (saab tuua alates 15.03.18).

Kampaania eesmärk

"Küünlaümbriste jaht" ja "Patareijaht" on lastele ja noortele suunatud keskkonnakampaania, mille raames kutsutakse üles leidma võimalikult palju tühjaks põlenud alumiiniumist teeküünlaümbriseid ning tühjasid patareisid, et need ei satuks loodusesse.

Alumiinium ei lagune looduses kunagi, mistõttu on kampaania eesmärgiks ümbriste kogumisega lastele õpetada jäätmete sorteerimise ja keskkonnahoiu olulisust. "Patareijaht" raames kogutakse A, AA, AAA ja nööp-patareisid. 
NB! Tegemist ei ole tarbimiskampaaniaga!
Kampaania toimus esimest korda 2013. aastal ning selle eestvedajaks oli Eesti suurim vanametallikäitleja AS Kuusakoski. Toona vaid 1.-6. klassidele suunatud keskkonnakampaania võeti sooja südemega vastu ning  3699 õpilast kogusid kokku üle 700 000 küünlaümbrise. 

Parimaid premeerisid Kalev Spa, Koorejäätis Maius ja AS Lajos.
Kui esimene kampaania hooaeg sai läbi, hakkasid juba lapsed ja õpetajad uurima, kas kampaania toimub ikka uuesti. Kuna lapsed olid juba otsast kogumisega algust teinud, oli selge, et kampaania peab jätkuma.

 2014/2015 hooajal osales poole rohkem lapsi kui varem ning ka kogutud ümbriste hulk duubeldati - rohkem kui 1,4 miljonit teeküünlaümbrist! 

Kampaaniaga liitusid: NUKU teater, Eesti Vabaõhumuuseum, Super VIVA jäätis, Teletorn ​ja KLG.

Kuna kahe aastaga olid paljud varem osalenud lapsed välja kasvanud kampaania vanusekategooriast (1.-6. klassid), langetasime otsuse kaasata 2015/2016 hooajal esmakordselt lasteaialapsi ja 7.-12. klasse.
Lisaks liitsime ümbriste kogumise kõrvale loovtööde võistluse, kus lasteaialapsed meisterdasid (vt esitatud töid), 1.-6. klassid pildistasid (vt fotosid) ja 7.-12. klassid tegid videosid (vt videosid).

Kampaanias osales rekordiliselt 12 414 last üle Eesti ning kokku koguti pea 4 miljonit teeküünlaümbrist!

Kampaaniaga liitusid: Forum Cinemas, Go Bus, Vene Teater, Lontova Seikluspark, Natural Candles.
Kuna "Küünlajaht" oli eelnevatel aastatel väga edukas, algatasime Keskkonnaministeeriumi soovitusel 2016/2017 hooajal "Patareijaht" kampaania. Palju koosseisud, kes võtsid osa "Küünlajahi" kampaaniast, kogusid aktiivselt ka patareisid. Kampaaniast osavõtt oli üllatavalt kõrge ning kokku koguti 1 138 747 tk patareid.  

​Kampaanias püstitati taaskord rekordeid. 2016/2017 hooajal võttis kampaaniast osa 15 483 last ning kokku koguti 4 743 999 teeküünlaümbrist. 
Täpsemaid tulemusi vaata SIIT.
Kampaaniaga liitusid: Telia ehk Diil - Patareijahi peatoetaja, ​Krediidipank - Küünlajahi peatoetaja, lisaks aitasid kommunikatsiooniga Eesti Keskkonnaministeerium ja Päästeamet. Patareide logistikaga tegeles Eesti Elektroonikaromu. Liitusid veel Tallink, Taarapõllu Talu, Kommi Asemel.